måndag 29 mars 2010

Så här liten är jag...

Idag firar vi att Märta fyller en vecka!! Helt otroligt tycker jag, känns fortfarande overkligt att hon är vår och att hon vistats utanför min mage så pass länge, känns som att det bara är någon dag sedan hon valde att komma ut till oss... Men så är det!

Tänkte bjuda på lite fler bilder. Så här liten är Märta! Lill-Märta!! Pappas lilla flicka... enligt byxorna i alla fall!? Visst är de söta!



Så här ser hon ut när hon somnar när man håller upp henne.. hihi.. Våran lilla tjej! Hon som bara sover och äter hela dagarna...


Hon har i alla fall börjat gå upp i vikt nu, och väger för tillfället 2650g (för er som inte är insatta så går bebisar ner i vikt första dagarna och hon har nu gått upp 150gram sen vi åkte hem från bb). Hon vägde ju 2780g när hon föddes och var 47cm lång, lill-tjejen!! Hon ÄR liten, väldigt liten, har storlek 44 just nu, snart storlek 50, vilket är tur eftersom att det inte finns så mycket kläder i storlek 44 att köpa. Märtas mormor hittade två bodys och det är de enda hon kan ha, så vi varvar mellan dem, de och byxor i storlek 50! Men snart kan hon ha de andra kläderna också, om någon vecka. Ni ser ju att bodyn, som är storlek 44 inte är för liten i alla fall....


4 kommentarer:

Anna sa...

Men guuud hon är ju heelt fantastisk!!! Jag är så glad för er skull, att ni fick er en välskapt liten Märta! Jag och grannarna är väldigt sugna på att kika förbi och säga hej och träffa er nya lilla familjemedlem. Vad säger Algot om lillasyster då? :) Stor kram!

Anonym sa...

Jag dör Lina. Jag bara lägger mig ner och dör för att hon är så söt. Åh vad jag önskar jag fick träffa henne nu! Puss på er!
/Sofia

Anonym sa...

Hej hej Lina! Hur har veckan varit? Börjar ni komma in i familjelivet? Hoppas ni har det bra o att ni får en härlig påsk!!! Kramar

Rebban sa...

hon liknar vid vid ögonen:)