måndag 8 mars 2010

Järn

Ojdå... Kom just hem från barnmorskan. Hon tyckte det var väldigt konstigt att jag överhuvudtaget orkar med att stå upp, gå, göra saker och jobba!? Har tydligen fruktansvärt dåliga järnvärden!! Så pass dåliga att jag måste få järn genom blod om de inte blivit bättre på två veckor!! Så nu jäklar ska det ätas järn!!! Järn, järn, järn!!! Bebisen snor åt sig allt mitt järn och jag har tydligen problem att ta upp det järn jag stoppar i kroppen.. så nu måste jag försöka få i mig mer så jag kan orka med en förlossning! Dessutom kostar det drygt 2000kr om de måste injicera järn, vilket känns sjukt onödigt då måste man dessutom måste åka till sjukhuset var och varannan dag för att få injektionerna...

Men det konstiga tycker jag (och barnmorskan) är att jag inte alls känner mig speciellt trött!! Men det är klart, piggare har jag nog varit, trodde som bara att det hörde till det här med att vara gravid...


6 kommentarer:

sofia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lina sa...

Haha, okej! visste jag faktiskt inte, men det är faktiskt Simons förslag, hans ända, som han röstar på, jag håller på Majken eller Märta.. Så vi får väl se hur det slutar, kan ju bli en pojke också!!

Men du vet hur det är, först till kvarn! ;)

Inreda Mera Hemma sa...

Oj då det lät ju inge bra, d blir det blodpudding lunch middag nu då? Köp brustabletter järn dom är skonsammare, torkade aprikoser är också bra + kiwi...

Lina sa...

Problemet är ju det att jag redan äter sjukt mycket järn... Tar tydligen upp det dåligt i kroppen.. Så nu har hon ordinerat dubbla doser järntabletter!!! Jag håller tummarna att det blir bättre!!

Dessie sa...

Ha ha, jo det blev samma sak för mig efter att hon kollat upp mina järndepåer. Men jag tog dubbelt med järntabletter, åt allt järnhaltigt jag kom över och drack en massa juice för att få i mig c-vitamin så att järnet togs upp bättre av kroppen, och slapp faktiskt ta sprutor!*toppen* Så det går om man har tur!! =)
Kram

Lina sa...

Jag hoppas att det blir så för mig med Dessie!!! Jag kör stenhårt med c-vitamin, proviva och järntabletter! Hoppas, hoppas!! :)