måndag 8 mars 2010

Namn till den lille..

Det finns hur många namn som hellst att välja mellan! Ändå är det sååå svårt att komma på några som vi båda tycker om. Jag skulle vilja döpa bebisen till Märta om det blir en tjej, efter min underbara farmor som var en fantastisk människa, men ändå känner jag inte riktigt att namnet känns rätt, känns lite hårt på något sätt, och Simon tycker inte om det, så det får kanske bli ett andranamn istället!? Kunde hon inte hetat något annat! Annars tycker jag att Majken är ett väldigt fint namn och som nu sista tiden legat högst upp på min lista, andra tjej namn som det funderats kring är Elsa (men det är tydligen väldigt vanligt just nu så det tror jag att vi skippar) sen så har vi även Liv, Iris, Agnes och Astrid. Jag jobbar på att det blir Majken för tillfället i alla fall... men man är ju två, så vi får se hur det slutar som det blir en liten flicka!

Pojknamn som vi pratat och funderat på är Olle, Melker och Leo. Pojknamn är mycket svårare av någon anledning..? Men Olle har alltid legat i topp och gör nog fortfarande det. Fint, enkelt, tidlöst namn som dessutom är det flitigt använt som för och andranamn i både min och Simons släkt. Tex heter Simon det i andranamn och både min också Simons farfar hette/ heter Olle, så det är ju lite kul!

Här är namntoppen för 2009, som ni ser är Elsa rätt högt upp... Olle är på plats 35 och Majken fanns inte änns med på topp 100-listan..

Inga kommentarer: