tisdag 25 maj 2010

Sista veckan i lägenheten....

Snart flyttar vi. Någon kväll här i veckan går flyttlasset! Alla som är villiga att hjälpa till att bära är välkomna, och de som vill hjälpa till att städa i helgen är även välkomna att göra det!! Mycket uppskattat vore det!! :) Flyttlass nr 1 har redan gått, nu är det mest möbler och lite småsaker kvar.



Några bilder fån lägenheten innan flyttstädningen påbörjades.... på några av mina favvo saker!


Min String-hylla som bott i köket kommer att få en ny placering i det nya hemmet. Dock inte i köket.. vi får se... Men jag tycker att det är perfekt att ha en hylla i köket då jag har många köksprylar som jag tycker är kul att ha framme! Är ju också trevligt att kunna byta ut dem lite då och då... Tex har den fina termosen fått bo på den, vilket är bra då den är hög och inte ryms i något av våra skåp. Simon har sin fina Tivoli Audio radio på den vilket jag också tycker är perfekt eftersom att den både är fin och det är ju alltid trevligt med musik i köket!!! :)




När jag fyllde 25 år fick jag en VÄLDIGT fin (och alldeles för dyr) present av min älskade sambo!! Ett vitrinskåp!! Ett IKEA Stockholms skåp som jag länge velat ha, som vi tidigare hade pratat om att köpa eftersom att det passar så fint med våra andra möbler. Men vi har väl tycket att det varit en onödig utgift.. Men så säger Simon på min födelsedag ( som spenderades på Koh Phanang i Thailand) att jag ska få det i present när vi kommer hem!! Yey vad glad jag blev!! Trodde jag aldrig!! Dealen var att jag fick åka och köpa/ hämta det själv (gick inte att beställa), men det såg inte jag som något problem alls, inte mamma heller som glatt erbjöd sig att åka på en tripp till Haparanda! Synd bara att jag inte har råd med så fina presenter.. jag tycker att det är tanken som räknas.. ;)

Jag förväntar mig dock en lika fin present i år älskling! ;)

Ovanpå skåpet har jag haft några av mina fotoalbum jag gjort sista åren (bla från Thailand ) och som jag tycker om att ta ner och kolla i ibland, minnas tillbaka på resor och annat roligt jag/ vi gjort och varit med om! Att göra fotoalbum är det bästa man kan göra, är så värdefullt att ha kvar och få ta fram och kolla lite i! Väcker så många härliga minnen! Är så kul att ha för att komma ihåg saker man upplevt!


Skåpet kommer bli så fint i vårt nya boende, längtar tills dess att vi får flytta in på riktigt!!





”Lycklig den som inte sörjer vad han saknar, utan glädjs av vad han har”.

Vi har haft en fotovägg i sovrummet som jag byggt ut lite då och då, alla foton är ett minne på någonting vi/ jag gjort och som jag vill minnas och tänka tillbaka på, man kanske kan säga att det är bilder på saker och resor jag är tacksam över. Minnen från de sju senaste åren, de år jag och Simon varit tillsammans. Fotoväggen går lite i samma tema som fotoalbumen, kul att bli påmind om saker som är trevliga att komma ihåg och som man blir glad av. I ramen i mitten hänger budskapet ovan, ett budskap som vi alla kanske borde utgå lite mer från och någonting i alla fall jag vill bli påmind av, och blivit varje gång jag kollar på bilderna!

Undrar vart i huset jag ska få sätta upp den...?






...och tillslut en bild på telefonbordet i hallen...? Den fina telefonen som också så klart får flytta med oss!

Inga kommentarer: