onsdag 26 maj 2010

Barnrum

Det finns så mycket kreativt man kan göra i ett barnrum. Men det har jag inte ork till just nu, så jag tror nog att det blir att tapetsera en fondvägg i barnrummet till att börja med! Det är ju också väldigt fint, och någon tapet vill man ju ha, men grejen är bara den att jag inte vet hur jag vill ha det där inne, har varit så mycket annat att fundera på.. Vi hade ju inte änns tänkt att göra hennes rum för än i höst, men nu ändrade vi vilket rum vi vill ha som sovrum, och vi hade redan börjat riva i det andra, så nu blir det att göra båda!

Här är en tapet jag länge varit väldigt förtjust i, som jag visat här tidigare. Tycker att den är otroligt fin. Men ska vi tapetsera eller ska vi måla och senare hitta på något kul?? Just nu har ju inte direkt M någon större glädje av tapeten.. Men en tapet gör det ju lite mer hemtrevligt och mysigt, speciellt när vi inte har så mycket att möblera rummet med! Sen kan man ju alltid göra något roligt där trots att det finns en "livlig" tapet.

Dotty

Dotty från Ferm Living

Tips och idéer skulle uppskattas! Kanske någon som ha tips på någon annan tapet som skulle passa, behöver ju inte vara en som är en barntapet utan en som bara passar i ett barnrum..

tiny-train.jpg


Den här tapeten tycker jag också är fin...

animal-tower-red.jpg


..och den här tycker jag också är kul.. men den är det kanske lite väl tidigt för! ;) Men fin är den...

Tips tack! Trevlig onsdag alla!


3 kommentarer:

Anonym sa...

Det här tycker jag är fint: http://minabestyr.blogspot.com/2009/09/pa-vag-att-bli-klart.html

Jag tror inte de tapetserade hela väggen med tapeten utan som nedre delen, och det är ju lite läckert.

Inreda Mera Hemma sa...

Jag ser inte bilderna på dom andra två tapeterna, förutom dottyn. Men kanske vänta med att tapetsera barnrummet & fundera en sväng? Aldrig fel kan man bo in sig lite. Tipset ovan den är superfin en vän till mig har den i grönt blått brunt, den är superfin. Ja det finns nog för mycket tapeter att välja bland, man blir som inte klok:-P Absolut En prommis i helgen, blir ju kul att ni är sunnanå bor ett tag, mycket prommenader:-D

Lina sa...

Jag har bara sett den i den rosa tidigare! Sandberg Lilly heter den. Den i brunt är väldigt fin!

Jag vet, min plan var ju att bo in sig lite.. och barnrummet är det ju ingen panik med, men allt bli inte som man tänker sig! Tror inte att vi bara kan måla väggarna, utan måste nog tapetsera, där av tapejakten! :S

Frågan är bara vilken vägg som bli fondvägg?? Hmmm, är konstig form på rummet nämligen....