måndag 3 maj 2010

Massivt trä eller laminat???


Ja, det är frågan!? Nu är vi inne på sluttampen av alla beslut till köket.

Stommar och luckor - Beställt!
Handtag - Beställt!
Fläkt - Beställt!
Vitvaror - Bestämmt (beställs veckan innan man vill ha dem)!
Altandörr - Beställt!

Frågan är vad vi ska ha för bänkskivor, laminat eller massivt trä? Laminat känns ju bra eftersom att det inte är så känsligt, så tar vi det behöver vi ju inte vara så försiktiga, dessutom slipper man underhåll. Tar v
i laminat kan man ju också gå på någon grå/ svart ton på skivan vilket skulle bli fint, speciellt om vi ska lägga svart/ grått golv... Blir det massivt trä, blir det ek eller valnöt. Jag tycker om naturmaterial och tycker att köket skulle bli lite mer levande då.. har även hittat en väldigt fin brun skiva i laminat som skulle vara fin istället för trä.. Gahh! Finns så många alternativ!!





Ja, ni förstår, många val! Jag tror att alla alternativ skulle bli bra, nu gäller det bara att bestämma sig! Vad ska vi ta??


Hjälp! Vad tycker ni???


3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker laminat är bättre. Mycket hållbart och lättskött. Finns många snygga varianter nu! Ds lillebror har haft jättekrångel med sin valnötsskiva (små sprickor, bångnad skiva och en massaMASSA underhåll) Men det är snyggt! När vi bytte golv från antracitgrått skiffer till valnöt kändes köket plötsligt mycket mer levande så jag förstår verkligen din tanke där!

Det är som du säger, allt blir bra bara man bestämmer sig!

Anna sa...

Jag skulle nog rösta på laminat...det finns lite roligare variationer (dock mer att välja mellan) men sen just det du säger om känsligheten. Massivt trä är väl ändå rätt mjukt och kan lätt bli skador i det...men å andra sidan så är det bara att slipa upp va? Ja...det är inte lätt men jag är nog ändå lite för laminat och sen lägga pengar på ett parkettgolv i stället för laminat. :)

Inreda Mera Hemma sa...

Tack för idag, kul att se er jag tycker också laminat. Snyggare & mera hållbart, men det är ju en smaksak. Men jag håller med Anna lägg pengar på ett snyggt golv:-)))