tisdag 11 maj 2010

Oväntat!!

Ni som varit gravida och haft bebisar vet att det är många som man inte känner som tycker det är mysigt och kommer fram och pratar med en på osv... under hela graviditeten så är kroppen och magen av allmänt intresse, och tydligen enligt de flesta även lite av en ”allmän egendom”, ja, helt plötsligt är det okej för vem som helst att bara komma fram och ta på en och klappa på magen som att det var helt naturligt... Alla (läs: väldigt många) har även åsikter om ens graviditet, och kön på det kommande barnet utifrån olika teorier de besitter. Kommentarer som ja, du har ju fått dubbel så stor rumpa.. eller bred och klumpig mage.. vilket betyder ditten och datten... är inte ovanliga. När man har en bebis är det samma sak, men då kommer folk och bara vill titta och veta hur gammal bebisen är och om det är en pojke eller flicka.

Det jag vill komma med det här är att jag egentligen inte har något problem med detta, som det kanske kan framstå, tvärt om det kan vara ganska trevligt ( i alla fall nu när hon är född så man inte behöver bli kallad fet varje dag). Man vänjer sig vid det och det är inget mer med det.. Igår på Ica fick jag däremot en väldigt speciell kommentar som jag bara måste dela med mig av!!!


En tant/dam/ kvinna i 70-års åldern kommer fram och tittar ner i vagnen.

Tant: - Men oj så liten en!
Jag: - Jo, 6 veckor är hon.
Tant: - Ja, de va då mig en ”väl-knullad” liten tös!

Jag, väluppfostrad och artig som jag är, blir helt stum av chocken av komentaren.. inte alls vad jag förväntat mig!! Är van vid att folk där säger något i stil med så söt eller nått som passar sig för en bebis och sedan går vidare.. detta var helt oväntat!!!!! Haha!! Vad svarar man på den??Mitt svar blev typ jo..... tack?? Och sedan gick jag vidare... Tänkte först att jag hörde fel, men hon talade klart och tydligt, så det inså jag snabbt inte var fallet.. Oj va jag hat skrattat åt det här efteråt!!!! Hahahaha!! Så otroligt oväntat av en 70-åring!! Livade upp dagen, helt klart!!

4 kommentarer:

rebban sa...

Whohahahahaaaaa.. jag döööör!

Anonym sa...

Sjukt kul!

Lina sa...

Eller hur!!!! Skulle gärna sett min egen min! ;) Blandning mellan skratt och förvåning... Ja, vad svarar man!?? Hahaha

Boel sa...

hahaha så sjukt roligt!