fredag 23 april 2010

Mer tapeter...

Boris

Igår var jag och kollade på tapeter med min kära mor som agerade smakråd. Jag hittade en del jag tyckte om, men tapetutbudet är som sagt en djungel!! Tur att det är en bit bort innan vi ska bestämma oss för vad vi vill ha, för jag hittade inte mycket, och det jag hittade fick inte godkänt av S. Men nu har jag ett hum om vad som finns i alla fall, och det är ju bra, nu gäller det bara att vi hittar något som båda tycker om och vill ha.

Blev lite småkär i den på bilden ovan, tänkte att den skulle passa bra i köket. Är mycket snyggare om man ser en hel tapet med den, den här snutten säger inte mycket... I butiken hade den dock helt andra färger än när jag kom hem med den, kändes mycket mer färgfull och blomman såg grön ut, inte gul??

Några andra tapeter som jag fastnade för är två ur Marimekkos sortiment. Jo, de har tapeter också, inte bara tyger! Deras mönster är faktiskt mycket snygga som tapeter!

marimekko.jpg



Tänkte att man kunde ha bara en eller två våder av den här..


medbec_marimekko2.jpg


Den här finns i vitt, dvs med två "olika" vita nyanser... Till hallen kanske??

Inga kommentarer: