fredag 9 april 2010

Filtar

Jag har tidigare sytt två filtar till den lille bebisen. En mjuk och mysig med ett roligt ap-tyg (mycket svårare än vad man tror att sy ihop två tygstycken och få det bra..) och en "lekfilt" att ligga på, en som är lite tjockare.. ( har bara bild på ap-filten)




Bara någon dag innan vi åkte in till BB gjorde jag klart en till, en som jag tagit väldigt mycket inspiration av ugglefilten som jag tidigare skrivit om och visat i bloggen.. Blev också som en ”lekfilt” eller överkast till spjälsängen, vi får se.. Men det här är i alla fall den som S tycker ser ut som en som ett barn har gjort.. haha.. jag förstår tanken.. men jag är i alla fall nöjd! Hela filten är gjord av stuvbitar och seconhandtyger som jag hade hemma, det är inte illa!! (Färgerna blev dock lite konstiga på bilden)


Vi kan kalla det en ripp-off....


8 kommentarer:

Anna sa...

Ugglefilten är ju jättefin! :) Simon vet inte vad han pratar om. ;)

Men ap-filten, vändsydde du den först? Jag syr mina med kantband å det blir inte alltid så bra när det är olika mkt stretch i filttyget å kantbandstyget...

Anna B sa...

Jag har både vändsytt filtar samt med kantband. Jag tycker att det är lättare att få snyggt om man vändsyr, men samtidigt är det ju fint med kantband.

O som Anna skrev, Simon vet inte vad han pratar om.

Lina sa...

Tackar!! ;)

Jo, den är vändsydd. Tycker att det är finare med kantband, men enklare att vändsy... så jag kör på det! Varför göra det svårare än vad det behöver vara lixom! ;)

Anonym sa...

superfina ju!
/sofia

Anna sa...

Okej. :)Det blir helt klart att vändsy nästa filt. "Måste" ju sy en vårfilt till vagnen. :) Kantbanden gör mig galen ibland så nu skippar jag dem ett tag fram över.

b.che sa...

JÄTTEFIN LINA!! Guud vad du är duktig :)

Längtar ihjäl mig tills jag ska få lukta på din dotter! (jaa, lukta! :P) hihi

pussar o kramar

Anonym sa...

Ripp-off eller ej, ugglefilten var superfin! Duktiga du! Förresten, visst hade ni köpt hus? Var? *nyfiken*

Lina sa...

Vi har köpt hus på Kallholmen, ute vid havet.. Lämnar "stan" ;)