måndag 5 april 2010

Bärsjal

Älskar min bärsjal! Den är helt underbar att ha lilla hjärtat i. Så skönt för ryggen + att man får händerna fria och kan göra annat samtidigt, om man vill alltså... Dessutom är de ergonomiska för bebisar, bättre än bärselar tydligen.. Men det bästa är helt klart att ha henne nära. Är vanligt att man använder bärsjalar till prematur-barn eftersom att det är tryggt för bebisar att höra mammans hjärta slå, precis som i den trygga världen inne i magen! Samma sak för alla bebisar, speciellt från början då de inte riktigt uppfattat att de är en egen individ och inte en del av mamman. Mysigt är det i alla fall!!!




Lilla hjärtat inne i den lilla kokongen, eller som Simon säger, i den lilla pungen...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken sorts sjal är det du har? Minns inte vad du sa sist. Vill nog beställa en jag med =)

Anonym sa...

Vilken sorts sjal är det du har? Minns inte vad du sa sist. Vill nog beställa en jag med =)

Inreda Mera Hemma sa...

Jag tycker det ser hemskt trångt ut vågar inte köpa en sån... Får kolla in dig någon gång när du bär Märta... hört både ris & ros

Lina sa...

Trångt är det inte.. men vad jag hört av vänner som är vana sjalbärare så är de lättare att bära när de är lite större än under 3 kilo... ;) Sen behövs det ju stöd för huvudet!

Jag älskar den än så länge i alla fall och rekommenderar den starkt!! :) Den jag har heter SINO och är av märket LOOMA. Den sorten/ det märket ska vara lite stadigare och svalare, vissa som är av blandmaterial osv kan bli väldigt varma tydligen!! Jag köpte den på tradera...

Lina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Inreda Mera Hemma sa...

Ja det lät ju bra, tradera är bra lite billigare:-DDD