söndag 3 april 2011

Tippen nästa

Nästa helg åker en hel del saker till tippen, halva garaget är nu fullt av skräp som bara väntar på att bli bortkört! Källaren är rensad och kvar står (bortsett från det som är i garaget...) några kartonger märkta LOPPIS och saker som ska vara kvar! Oj så skönt, nu kan man faktiskt vara där nere. Ett hobbyrum/ snickarrum har växt fram och med det även lite arbetsytor och förvaring. Underbart.

För den som tror att vi rensat klart kan jag säga att det här är egentligen bara en första sväng... Vi har ett helt fallfärdigt garage på gården fyllt av skrot som vi "fick med på köpet" att rensa i sommar... ;)

2 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Härligt! Rensat klart? Nja ni har ju just flyttat in;-) Jag tror ni kommer att rensa en hel del mera. Vi tar det i omgångar, fyller på med skrot och så rensar man ingen. Vi har också rensat (idag) & satsar på att ha gjort det "klart" i sommar och bygger mera förvaring. Tänk vad man samlar skrot. Helt sinnes!

Lina sa...

Ja haha, nä rensa måste man väl göra hela tiden, men jag menade STORA rensninagr! ;) Har även en del saker ute i "boden" som åker på tippen eller loppis. Men jag känner att jag har greppet om vad vi har och vart allting är nu, och det är ju huvudsaken! Skönt! Sen är det ju härligt att få bort allt skrot som bara legat och väntat hela vintern! :)

Rensning av "garaget" ska bli lite spännande. Vi vet ju inte riktigt vad som finns där inne... Massa trälådor, redskap, en spark och rostiga saker... Ja förhoppningsvis något av intresse förutom gräsklipparen! :)