onsdag 8 december 2010

Kärt barn har många namn...

Liksom vårt extra rum har. Några benämningar är Johans rum, Saras rum, Emmas rum och lekrummet... De vanligaste just nu är dock gästrummet och kontoret. Av oss i alla fall, hos andra lever de andra namnen troligen kvar... Vi sa när vi köpte huset att den av dem som var intresserade att ha ett rum hon oss, av olika anledningar, får komma och renovera det. Men det var ju ingen som tog tag i det så nu får ingen det rummet. Vi behåller det själva!! Men om vi ska gå på vem av dem som gjorde anspråk på rummet, tror jag nog att Sara har störst chans, hon har nämligen avtjänat många timmar under våra kommandon, så om någon är värd det så kanske du Sara har en chans... men bara kanske...


Så här blev det i alla fall! Jag är nöjd. Nu saknas bara en säng och ett skrivbord så kan rummet kanske få uppfylla sitt syfte. Återkommer med mer bilder när det sker.


Bild från hallen. Vad tycker ni om tapeterna, visst funkar de ihop ändå. Trodde att de skulle skära sig mer faktiskt! By the way, den uppmärksamme kan notera att vi inte satt tillbaka räcket i trappen. Det lär nog inte heller hända för än efter jul... Har tänkt slipa det och betsa/olja det brunt. Ett senare projekt som sagt. Man klarar sig rätt bra utan har vi märkt...

Sladden på golvet är till en lampa eftersom att vi fortfarande inte har någon el där inne... Jag längtar till att all el är dragen!!


5 kommentarer:

sheweb.se sa...

Hej!

Riktigt fint ni har fått det, stor skillnad från när jag tittade in i somras med Sara.

Måste få göra ett återbesök :-)

//Sara, sheweb.se

Lina sa...

Ja absolut! Titta gärna förbi någon dag så tar vi en kaffe! :)

Anna sa...

Wow va fint ni har fått det Lina! Jag ÄLSKAR er trapp, att den är så bred och fin! Vår är smal och brant, och utan ledstång vilket inte alls är någon höjdare, men vi hade aldrig någon så det är ett av våra framtida projekt. :) Verkligen jättefint! Jag gillar ljusstakarna vid trappen, på golvet, hemmagjorda eller?

Inreda Mera Hemma sa...

Blev ju superfint:)) bra jobbat, tar ni jullov nu;)

Lina sa...

Tack tack!

Anna, jag tror att bilden ljuger lite om den ser så bred ut, för den är ganska brant, men bred längst ner... ;) LJusstakarna är från ett företag som heter/ hette Norra Norrland. Har fått låna dem av min mor. Väldigt fina är de! :)

Frida, vi fick kaklet igår så vi väntar nog ett tag med ledigheten... hade tänkt att få upp gardiner och stänger innan jul också men nu när m varit sjuk har inte det blivit.. så kanske efter det?? ;)