söndag 19 september 2010

Oväntat brev...

Förra veckan kom ett brev från Skatteverket. Med stora bokstäver kunde jag läsa att vårt barn (som preciserades med personummret) fått sitt namn bestämt av Skatteverket (!!!!!!!!?). Say what??? Mitt hjärta började klappa väldigt hårt och snabbt. Jag vet ju att man måste skicka barnets namn innan dess att det fyller tre månader... och nu är hon snart sex!!? Man kan dessutom få böter om man inte gör det. Det kan ju inte vara sant tänkte jag... Vad har hänt? Kom brevet bort i flytten?? Har de bestämt vårt barns namn?? men vi har ju redan bestämt... Hon har ju redan ett namn!!!?

Jag läser vidare: Vi har bestämt att ert barns namn blir Enqvist. Puhhh!! jaha.. då var det inte så farligt då i alla fall. Inte det efternamn vi tänkt, men hon får väl heta så, så får vi väl ändra det senare om vi ångrar oss... Sedan följde det med blanketter att fylla i angående för-och mellannamn. De fylldes i snabbt kan jag meddela!

Simon tycker dock att beslutet är jobbigare än vad jag tycker! ;)

2 kommentarer:

Karin sa...

Vad blev det för namn då?=)

Lina sa...

Märta Anna Maria