söndag 5 september 2010

Det börjar vara glest...

För ca två månader sedan började jag tappa hår. När jag skulle torka håret efter att jag duschat en dag kunde jag dra lös stora stora tussar, typ dreads, och så fortsatte det flera veckor!! En skräckupplevelse!!!!! Fy vad jobbigt det var!

Jag tappar i vanliga fall ganska mycket hår med tanke på att jag har ganska tunt hår, men det har som alltid varit så och gått jämt ut eftersom att det kommit nytt hela tiden. Under graviditeten tappade jag väldigt lite hår,  det var som att kroppen bunkrade mina hårstrån i väntan på sämre tider och för två månader sedan kom dessa sämre tiderna... Jag har börjat tappa mindre hår nu igen, som innan graviditeten, men eftersom att jag har gått och varit van vid att ha "tjockt" hår så känns det ju lite tråkigt att inte ha det kvar. I min hårbotten kan man börja ana en liten "krans" med hår som börjat växa ut och är ca 1 cm lång. Haha...ja, vi får se hur det ser ut här om ett tag!

Blir nog att göra som Frida och börja knapra Priorin när amningen är över... Har hört att det ska ge resultat, jag hoppas på det i alla fal!!!!!

Inga kommentarer: