måndag 22 februari 2010

Halsbränna, gigantiska fötter & försvunnen smidighet!

Jag är såååå nyfiken på den lilla människa som bor i min mage, som buffar runt där hela dagarna och som gör att jag har svårt att röra mig. Jag menar graciös har jag kanske aldrig varit, men lite smidighet har jag då i alla fall haft! ....och som gör att mina fötter svullit upp till den dubbla storleken så att jag inte får på mig några skor, en biverkning jag missat att man kunde få!! Måste införskaffa ett par nya i typ stork 38-39, min vanliga storlek är 36-37! Får inte igen dragkedjan på mina ”curlingskor” och mina kängor får jag inte änns ner foten i!! Allt detta trots att jag använder mig av stödstrumpor!! Andra små saker som bebisen tvingar mig till är att ibland släppa en fis utan att märka det!!?? Halsbränna och sura uppstötningar får jag varje gång jag böjer på mig framåt och klämmer magen lite.. Jag kan dessutom absolut få sympati och jämföra mig med gamla människor eftersom att jag yttrat åsikten om att ”de flesta soffor är för djupa för mig och de är svåra att komma upp ur...” -exakt vad mormor brukar säga om ”moderna” soffor!! Sitter jag i soffan och blir törstig kan det ta lång tid innan jag orkar ta sats och böjer mig fram till glaset som står på bordet!! Inga lätta problem jag dras med!!!

Men trots dessa små petitesser, som inte alls är så jobbiga som jag kanske får dem att låta, så tycker jag faktiskt att det är väldigt mysigt att vara gravid och absolut ingen börda. Tror dessutom att jag sluppit lindrigt undan!! Är väl inte så konstigt att man har svårt att röra på sig med alla dessa extrakilon och små kroppsdelar som ligger i vägen..

Är väldigt mysigt att känna hur ett litet liv växer och rör sig i magen hela dagarna!


Inga kommentarer: