tisdag 23 februari 2010

Blir det en Majken eller en Olle??

Vi vet ju inte kön på bebisen, men alla som har åsikter, vilket är otroligt många, tror sig veta att det är en liten flicka. De ”ser det” i mina ögon, min kroppsform, mitt hår osv, osv... finns tydligen väldigt många experter i området som vandrar runt ute på stan! Och alla kommer med olika referenser i vart de grundar sina kunskaper!! Och alla VET att de har rätt!? jaha.. ja vi får väl se! En "sägen" är ju att "flickor stjäl skönheten".. Ska man ta det som en pik då eller, att folk tror att det är en flicka?? De som gissar att det är en pojke kan jag säga också är väldigt säkra på sin sak... men de är dock inte lika många.

Barnmorskan säger alltid efter att hon kollat hjärt-ljuden att det är en flicka, samtidigt som hon blinkar med ena ögat.. för det får hon ju inte säga, nej, nej, för det är ju inte vetenskapligt korrekt och bara en ”sägen” att ett högt antal hjärtslag ofta är flickor.. och vår bebis har höga! Kanske att min magkänsla visat rätt hela tiden ändå i så fall, för jag har alltid ”känt” att det är en flicka, men jag är skeptisk till att man kan känna eller räkna ut det på något sätt, så kläderna osv jag samlar på mig är än så länge väldigt könsneutrala, inga små klänningar här inte!! Dessutom är det väldigt mans starkt i både min och Simons släkt, så oddsen säger att det är en liten pojke!! Ja, vi får väl gott vänta och se som alla andra..

Inga kommentarer: