torsdag 17 mars 2011

Barnrummet

Märta har ett ganska så stort rum kan man lugnt säga. Än så länge är det främst ett sovrum. Men nu när det snart inte betraktas som ett listlager, och dessutom fått sig en fin tapet så kanske det är dags att börja använda det lite mer. 



Två söta träd i form av klistermärken har kommit på plats.


En söt liten burk fick följa med hem från Stadsmissionen i lördags. Någon typ av funktion ska vi nog kunna hitta på!


Mammas gamla byrå har flyttat hit tillsammans med den söta spegeln som jag fick av min farmor Märta när jag var liten.

Mjukdjuren köpte jag för 25kr st på rea. Tycker de är väldigt söta och kan fungera som kuddar.



Tapeten...


Tavellister ska snart sättas upp och prydas med lite böcker och tavlor så att de blir lite mer ombonat i rummet. De väggar som inte är tapetserade ser lite kala ut, och vi har några (typ 4) tavellister över sedan tidigare. Med tiden är tanken att det ska bli lite mer färg och ombonat!



Den här resväskan fylld med Kapplastavar köpte jag på en loppis i somras för en tjuga. Det är helt klart bästa leksakerna just nu. Direkt vi går upp så kryper hon så snabbt hon kan till den, öppnar den och börjar plocka. Värt köp, eftersom att jag vet att många barn leker med dessa långt upp i skolålder! ;)


Jag tyckte den här lampan passade bättre här!


I brist på annat snor jag idéer och gör egna tavlor... ;)


Man skulle kunna säga att rummet går i gult grönt brunt rosa & vitt! Det vissa kallar påskfärger... 

2 kommentarer:

Rebecca B sa...

Va fint hon har på sitt rum :)

Inreda Mera Hemma sa...

Vad fint rum Märta har:)