onsdag 9 juni 2010

En årskrönika!! Mitt år som 25!

Imorgon den 10:e juni fyller jag 26år. Sen den dagen, för ett år sedan, då jag fyllde 25 år har det hunnit hända en hel del. Ja, jag måste nog säga att det aldrig hänt så många stora saker i mitt liv på ett år någon gång tidigare!!! Om någon hade frågat mig den dagen, då, vad jag trodde skulle kunna hända och vad jag skulle göra under kommande år, hade jag svarat helt anourlunda, för då såg planerna helt annars ut. Jag hade aldrig kunnat gissa, inte änns anat, många av händelserna.

En liten resume, på lite smått och gått från det gångna året:

Min 25:e födelsedag spenderades i Thailand på ön Koh Panang, och året började därmed med en väldigt trevlig semester.

Det blev en bra sommar och i juli firade jag och käraste vännerna våra år med en stor 25-års fest, eller 200års fest om man väljer att kalla den det.

Sommaren avslutades med en härlig vecka i Toscana med familjen Dahlberg för att fira svärföräldrarna som båda fyllde 50 år.



Under hösten gick jag min sista termin på utbildningen samtidigt som jag kämpade mot illamåendet av graviditeten.

Till jul blev det examen. Äntligen hade jag min examen!! 3,5 års utbildning var äntligen över.

På självaste julafton, fick jag en fin ring på mitt finger. Jag blev då kära S föstmö.

fingpr-wed-bands.jpg

Graviditeten ändrade våra planer, och vips så hade vi köpt hus!!!? Ett hus som vi sen i februari planerat, drömt och gjort planer för och som vi nu håller på att renovera för att snart flytta in i.

100322 föddes vår underbara lilla dotter. Hon som gjort oss till den lilla familj vi nu faktiskt är idag. Söta lilla Märta som förgyller våra liv varje dag.

Några små händelser i mitt liv sådär... ;)

Man brukar ofta få höra att det kan hända mycket på ett år, och ja, det kan det!! Uppenbarligen! Det mesta hade jag ALDRIG gissat skulle hända under detta år, men det gjorde det, och det allt blev så lyckat!!

Summering av året i några ord kan alltså bli:
Graviditet, förlossning, mamma, dotter, familj, fästmö, hus, renovering, examen... Ja, jag är nöjd med det gångna året!

2 kommentarer:

b.che sa...

Så mycket fint helt enkelt <3

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.