tisdag 6 mars 2012

Sovrummet

Mitt sportlovsprojekt, förutom att vara ute i go'vädret, busa med mitt lilla troll och samla energi, är att ta tag i projekt sovrum! Det är ju inget stort renoveringsprojekt, men dock ett projekt då det ska sys och sättas upp ett drapperi framför vår gigantiska "elfa-garderobs-vägg"... Material finns, nu är det bara arbetet som återstår!

Ikea
Rum interiör


Och när man börjar med det så blir det lätt att man börjar kolla på annat som skulle vilja göras där... så som att köpa en funktionell (och gärna snygg) taklampa, ett överkast som passar in, och på sikt byta ut våra fult laserade pallar och investera i riktiga sängbord ( gärna med en låda )...



Ikea
Rusta




Sängbord är något jag funderat på länge som jag tycker är svårt... De flesta, speciellt begangnade jag hittat är så låga, vi har en ganska hög säng, och sen är det svårt att hitta snygga som inte kostar multum? Någon som har något tips?? Har sista tiden börjat fundera på vägghängda, men då vad det ju det där med att de gärna ska ha en låda..?

2 kommentarer:

Lisa sa...

Ett tips till sängbord är att sätta Ikeas skoskåp Trones på väggen, fyller funktionen med förvaring och jag tycker de är snygga. Vill man snygga till dem ännu mer kan de ju kläs med tapet eller sätta en smal bänkskiva (typ fönsterbräda) på. Vi har tre på rad i köket med en ekskiva på för att snygga till de och för att lättare kunna ställa saker på. Barnen har varsin som förvaring vid sängen och de rymmer mycket. Du får komma förbi och kolla på våra i köket om du blir nyfiken.

Hälsn. Lisa på nr 18. :)

Lina sa...

Tack för tipset! ..men vi är nog ute efter något "djupare" så att vi kan ha lampor på.. Ja de är ju superbra och snygga till mycket! :)