söndag 1 maj 2011

Maj

Dessa dagar vill man inte sitta inne och uggla.. Isen på havet har släppt, solen skiner och värmen smyger sig på. Visst är det fantastiskt! Jag tycker att man får så mycket energi av ljuset och vädret, eller om det är längtan till sommaren?? Vi arbetar i alla fall på ute på gården och försöker planera hur det ska få se ut i framtiden. Det skulle dock underlätta om någon av oss hade ett brinnande trädgårdsintresse....



I vårt hus betyder maj månad att M börjar på förskolan och Lina börjar jobba. Det har varit blandade känslor inför detta, men faktum är att jag är fantastiskt glad att jag har ett jobb att gå till och M kunde inte trivas bättre där hon ska få spendera dagarna. Vi är så nöjda med förskolan, något som känns viktigt för mig!

4 kommentarer:

Rebecca B sa...

Det känns helt galet att alla mammor runt en börjar jobba igen. Stora damen som börjar förskola redan nu... hur många timmar? Har du fått nåt vik?

Kram kram

Inreda Mera Hemma sa...

Vad roligt Grattis, det är ett lyft att jobba tro mig:-D
Lycka till på jobbet , kram

Sofia sa...

Vart ska du jobba Lina?

Lina sa...

Jo eller hur, helt galet! Jo jag har fått ett vik, vi får se hur länge, inte tidsbestämt då sjukskrivningen kan förlängas för den jag är vikarie för.. Men ett väldigt bra och roligt vik. :) Sen är det inga problem att få korta vik just nu så jag får väl bara att hoppa in och göra så sedan...

Märta är hemma med sin pappa två dagar i veckan och på förskolan tre dagar... och eftersom jag jobbar med det jag gör kommer hon troligtvis bara var halv dag på fredagar! ;) Ingen planeringstid då inte.. (speciellt inte för vikarier..) Så det känns som en lagom start för henne.