tisdag 20 juli 2010

Husdjur!???

Bor man vid havet får man tydligen leva med spindlar!?? Inne i huset har jag än så länge inte stött på någon, men ute, ojojoj!!! På fasaden av huset är det fullt av spindelnät och i "garaget" eller förrådet som det nog snarare borde kallas, där bara kryllar de av spindlar. Vi har hittat några bon, eller i alla fall något som ser ut som det i förrådet. Tror dessutom att de lever i flock?? Va?? Visste inte jag att spindlar gjorde, trodde de levde en och en?? ... Jag går hellst inte in där i alla fall.. Tur att vi nog ska riva det nästa år. Kanske att man kan spruta på något gift samtidigt så att alla går i graven?? Vi vill ju inte att de ska fly in i huset!!

Jag som tidigare inte alls tycket om spindlar bryr mig helt plötsligt inte så mycket när det kommer en springandes eller glidandes i luften. Terapi?? Holmlund, vi kanske ska testa stänga in dig i förrådet och se vad som händer??



Hurs som hellst vill jag INTE ha dem som husdjur, och inte heller kryllandes ute på gården. Så är det någon som vet vad man kan göra är jag tacksam för tips!! Hur gör man för att få bort dem?? Finns det något sätt?? Någon som har något tips??

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, nej tack fröken. Fan jag fick rysningar när jag började läsa om denna invasion, det liksom kliar över hela kroppen. Tja, jag kanske inte har en fobi, det kanske är en allergi?! /Hompan