lördag 3 september 2011

Mina favoriter i skåpet

Jag skulle gärna ha lite mer fint porslin. Blå eld har alltid varit en favorit med sina fina ovala former och det vackra mönstret, hur blått och vitt matchas ihop mm. Elegant och enkel. Är nog faktiskt den finaste ever servisen enligt mig! Mon Ami har jag också alltid varit svag för och på senare tid har jag även upptäckt Swedish Grace som ju kanske är den bättre serien att samla på eftersom den nyproduceras och kan maskindiskas utan problem, något som är en fördel i det här hushållet! :)


Kopp och fat Mon Amie, gråblått (is) fat Swedish Grace, undre fat Blå eld. Alla köpta på loppis för en väldigt överkomlig penning... De grå fatet, ett av sex stycken, är nya blodgivarfat, men var pga det nästan gratis, inte mig emot!

Det är ju kul att blanda så tanken är att fortsätta samla på alla tre!!



8 kommentarer:

Anonym sa...

Grått?

Lina sa...

Okej då gråblått den som heter is... ;)

Anonym sa...

Haha! Jag hade inte hört/sett något om att de har en grå bara. Tyckte det såg ut som is på bilden. Fina är de iaf!

Inreda Mera Hemma sa...

Ja samla det är en grym serie dock så utgår blå och isblå inom kort tror jag :(

Jag älskar mina, ska börja samla i vitt också, porslins & glas nörd som jag är:P

Lina sa...

Ja det är tydligen så att den andra typ mellanblå utgår, och sen har alla "tillbehör" och i de fina tekopperna i alla färger utom vitt/snö! :(

Jag skulle gärna ha två tekoppar, de med fat, i färgen is, men det går inte! Typiskt! :( Så om ni hittar några sådana hojta!! ;)

Lisa sa...

Finns ju lite av Swedish grace på designonline som de har "rea" på pga att de utgår. De är ju riktigt fina.

/Lisa på nr 18 ;)

http://www.designonline.se/Products/sek1/Trademark/Rorstrand/12277/Swedish+grace+stor+mugg

Anonym sa...

I somras fanns det mycket av de utgående produkterna i alla färger på iitala outlet. Så om du ska någonstans där det finns t ex Haparanda så kan du ju kika där!

Inreda Mera Hemma sa...

Ännu bättre pris;)
http://royaldesign.se/viewitem.aspx?ID=32240

Jag kommer att beställa där inom kort har en tallrik som gått sönder och den utgår inom kort