torsdag 3 november 2011

Kartor

Jag älskar kartor, gärna gamla. Skulle helst vilja ha en stor gammal karta, typ skol-karta, som tavla. Jag vet inte vad det är som gör det, jag bara tycker om dem, det bara är så. 

Det har länge funnits en plan på att sätta upp en karta som tavla och med knapplålar pricka ut ställen, städer, länder, vi varit på, jag varit på, drömresemål osv, med olika färger. Det tycker jag skulle vara en bra karta, minnesmärke och tavla i ett.



De här två kartorna är två hårda bordsunderlägg (ritade av Josef Frank) som jag tänkt göra om till tavlor, eller göra om och göra om, sätta upp på väggen som tavlor... 

3 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Jag gillar också kartor, är på jakt efter en gigantisk gammal skolkarta att ha i Josef rummet:) typ liknande hänger i Frida lis matrum:)
Fina kartor som Josef ritat:) tycker absolut du ska göra en tavla:)

Lina sa...

Med tanke på att alla skolkartor ska vara digitala och uppdaterade nu för tiden bör det ju finnas en chans att hitta en stor! ;) skulle vilja ha en storleken mindre då jag inte har någon gigantisk vägg att hänga på!! ;)

Inreda Mera Hemma sa...

Ja men jag vet inte vart jag ska leta, du kanske kan dyka in i ett förråd på din skola ;)

http://www.tradera.com/Gammal-Karta-av-NORDEN-1840-auktion_291002_141673744

Kolla in den:)