måndag 6 juni 2011

Svarta tavlan


Jag har länge varit sugen på att göra en anslagstavla i hallen, en med griffelfärg/ skoltavelfärg och kanske magnetfärg under. En stor tavla ska det bli i så fall!!


Jag gillar det här med tavelfärg, hade en idé om att måla väggen i köket i svart griffelfärg... men den idén fick jag lägga ner... det blev tapet istället.



Skulle även kunna tänka mig att måla det på någon möbel/ dörr/ garderobsdörr någon gång. Jag tycker att det kan vara en rolig detalj. En föränderlig sådan!


5 kommentarer:

Inreda Mera Hemma sa...

Ja det är en bra ide :) har några väggar dörrar hemma med tavelfärg;) snyggt & praktiskt:)

Lina sa...

Ja eller hur!! Har länge funderat på fler ställen än i hallen, men jag vill inte vara för snabb fram med burken på möbler och dörrar bara.. ;)

Ni har på insidan i skafferiet va? Vilken vägg har du målat??

Inreda Mera Hemma sa...

Sen har jag målat i köket på en bänkskiva typ & på en kortsida. På jobbet har jag målat en vägg, mitt andra hem;)

Inreda Mera Hemma sa...

Sen ska jag måla en i garaget / det blivande hobbyrummet. Får väl räcka sen kanske;-)

Fru Ekenstedt sa...

theo har målat på en av garderobsdelarna. blev superbra verkligen. do it!