torsdag 3 februari 2011

Sjukdom och pyssel

Febern slog till och slog ut oss.. Men nu ser det ut att vara över! Peppar peppar...

Sjuk tröttis

Ärtor och bröd är en höjdare när mat inte är det! Märta skippar hellst mat när hon har feber..


Lite piggare brud!



I helgen fick vi äntligen upp kakelisterna S har gjort. Det blev riktigt bra!


Idag har vi även (äntligen) listat klart i hallen!


Trappen ser mycket snyggare ut nu, en list där den tidigare väggen stod är även uppsatt så snart, när den är målad, är vi helt klara i hallen!! Å så skönt det ska bli!



Vi har även bytt "kupa" till lampan i köket och kapat sladden "under" den.... Tycker att lampan blev mycket finare så!


Resterna från kökslampan, kupa och lite svart tygsladd, satte vi ihop med en loppislampa som jag haft i en garderob. Den blev taklampa i gästrummet, där vi äntligen fått elen inkopplad i igen!


Vad tror ni om den? Ett litet ihop-kok.. "Knoppen" ska målas svart någon dag, men vad ska jag göra med skärmen??  Sy en "påse" och dra över och dra igen?? Tips??


1 kommentar:

Inreda Mera Hemma sa...

Skönt att lista klart, vi har också listat klart i dag kök & Hall, känns skönt. Vad fin lampan blev i Josef Rummet. Jag tycker den är fin som den är. JAg har också en sån lampa som snart är klar & ska upp i köket. Jag köpte en lamptopp från Dezall i grönt. Dom har flerafärger och är lite annorlunda. finns på designonline.se När du säger sy en påse & dra över så får jag ingen bild framför mig ;-) förstår nog inte vad du menar:-P

Hoppas ni får vara friska och krya & att vi kan ses nästa vecka, trevlig helg:-D